Az agyagformázás technikájának különlegessége, hogy a kerámiát a NÉGY ŐSELEM
A FÖLD, A VÍZ, A LEVEGŐ ÉS A TŰZ alkotja, alakítja.
" a forgatag közepén ,eg szeretet támadt,
benne ezek valamennyien összevegyüljenek,
hogy egyetlen eggyé legyenek.
/ Empedoklész /
Üdvözöllek vándor az oldalamon !
Némethné Szabó Szilviának hívnak. Fazekas- Kézműves, Népijátszóház vezető vagyok.
Miért is indítottam el ezt az oldalt ?
Előszőr is szerettem volna egy olyan lapot, ami régi eleink mesterségeinek megismertetésével foglalkozik. A másik: nagyon szeretem a munkám, a hobbimat, az agyagozást, a fazekasságot, a kerámiázást és szeretném ha más is megkedvelné ezt a gyönyörű mesterséget, ami nem könnyű, sok kitartás és folyamatos tanulás árán szerezhető meg, de a végeredmény csodálatos.
Pár szóban magamról 1970-ben születtem Szentendrén.
A kossuth Zsuzsa egészségügyi szakközépiskolában érettségiztem, 1 év kihagyás után már munka mellet keztem el az eüfőt.
Két fiam születése után hobbiként kezdtem el tanulni az agyagozás fortélyait Saás Kinga műhelyében, majd a Kresz Mária Alapítványnál megszereztem a Népijátszóház vezetői és a Fazekas szakmunkás vizsgát is. Jelenleg a mestervizsgámra készülök. 3 évig vezettem gyerekeim iskolájában a
" Mi a szösz?" gyerek alkotóműhelyt.
Jelenleg egy magán művészeti iskolában vagyok iskolatitkár és kézműves oktató-gyerekeket oktatok kézműves technikákra.
Kerámia hitvallás
Tárgyaimmal a fazekasság és a régi ember játékosságát, alkotói gondolkodását, a mindenapok szeretetét és tiszteletét szeretném tovább örökíteni.
Fontosnak tartom a hagyományt, amelyből merítünk és a játékot, amellyel újat teremtünk.
" A hagyomány: Ifjú testnek, Ősi lélek"
/ John Heider /
Mindig szerettem az olyan tárgyakat, amiket amikor megérintek mesélnek. Elmesélik történeteiket, kopottságukkal, feladataikkal, felfedezhető egy-egy újjnyom-régi mester kezenyoma. Jó ilyen tárgyak között élni. Ezért szeretném ha hagyományainkkal megismerve a múltat tudnánk a jövőnket építgetni.
" Ismerd meg a múltat és éltesd tovább."
/ Tolcsvay László /
|